Looking For Anything Specific?

Header Ads

Harga Tiket Zoo Negara

Harga Tiket Zoo Negara

Teks : Rosilawati Wahid
Foto : Google

Sudah agak lama tak bawa anak-anak ke Zoo Negara. Anak-anak yang besar pernah pergi, anak-anak yang kecil belum merasa lagi. Boleh bayangkan bila Ammar dapat tengok gajah, zirafah secara langsung depan mata. Mesti tak henti-henti bercakap. Ammar anak bijak itu sangat peka dengan persekitaran. Mesti dia teruja.

Saya ke laman sesawang Zoo Negara untuk menyemak harga tiket. Untuk kami sekeluarga pergi empat dewasa dan 3 kanak-kanak, kosnya adalah sekitar RM161.00. Belum masuk belanja makanan dan minuman lagi.


Jadi buat masa ini terpaksalah ditangguhkan dahulu lawatan ke Zoo Negara. Insyaa Allah ada rezeki kita pergi lain kali. 

Jadi untuk mengisi masa cuti anak-anak ini mereka ke Taman Botani dan Wetland di Putrajaya. Aktiviti utama adalah mengayuh basikal. Anak-anak kecil main bola dan berlari-lari. Bekalan roti juga dibawa sebagai alas perut dan untuk diberikan kepada ikan-ikan di tasik. Yang penting anak-anak gembira.

Anak ramai dengan bajet terhad, kita perlu mencari aktiviti untuk anak-anak sesuai dengan bajet. Biasanya buka tabung untuk sesuatu aktiviti. Contohnya untuk percutian keluarga, bajet RM2000, maka kumpullah sedikit-sedikit setiap bulan. Kurangkan membeli barang yang tidak perlu. Cari cara untuk tambah pendapatan dan dalam masa yang sama dapat tambah duit simpanan.

Post a Comment

0 Comments