Looking For Anything Specific?

Header Ads

Stitch Coverter ke Janome MC300e/MC350

Assalammualaikum…

Kalau sebelum ni Sheila dah terangkan macamana nak convert embroidery design menggunakan Pulse Ambassador, sekarang ni Sheila nak tunjukkan pula camana nak save file tu dalam pc card.

Apa yang diperlukan ialah card reader & pc card.

foto ambil dari carian google

image Mula-mula create satu folder yang diberi nama EmbF5. Mesti kena bagi nama ni dan tak boleh bagi nama lain dah ye…

Lepas dah bagi nama tu, boleh le create sub-folder mengikut kategori yang kita dah tetapkan. Dah tu copy le file-file emboridery tadi tu ke dalam sub-sub folder…

Jadi dah boleh dah guna ke mesin sulam Janome MC300e tu. Bagi yang menggunakan mesin sulam Janome siri MC350e dan ke atas (MC11000, MB-4) dah boleh copy terus masuk thumbdrive…. tapi masih juga kena create folder EmbF5 ni ye.

SHEILA WAHID : Tutorial ni Sheila buat khasnya untuk sorang kakak yang call Sheila tempohari bertanya camana nak copy file masuk dalam pc card, dan amnya kepada semua pengunjung blog Sheila ni. Maaf Sheila dah terlupa nama akak tu… kalau-kalau le kakak tu ada membaca posting ni, Sheila harap kalau akak masih mempunyai masalah, jangan malu-malu untuk menghubungi Sheila semula ye.

Harap dapat manfaat bersama.

p/s : ampunkan le kalau posting yang ni bercampur-campur bahasanya sebab susah betul nak fikirkan termnya dalam bahasa Melayu…

signature_thumb[6]

Post a Comment

0 Comments