Looking For Anything Specific?

Header Ads

5 Mesin Jahit Tepi Tudung Terbaik

5 Mesin Jahit Tepi Tudung Terbaik

Teks : Rosilawati Wahid
Foto : Carian Google


Kak Jah agak baru dalam bisnes tudung. Walaupun begitu permintaan terhadap tudung yang dijahit Kak Jah amat menggalakkan. Biasanya Kak Jah akan menjahit beberapa helai tudung dan beliau akan ke kedai jahit untuk upah jahit tepi halus. Kadang-kadang jahitannya kemas, kadang-kadang langsung tidak menepati piawaian Kak Jah.

Keadaan ini menyukarkan Kak Jah. Beliau harus menjaga kualiti tudung yang dikeluarkan bagi memastikan pelanggannya puas hati dan gembira memakai tudung Kak Jah. Jadi Kak Jah ingin mencari sebuah mesin jahit tepi yang mampu dimiliki dengan hasil jahitan yang cantik. Kak Jah buntu memikirkannya. Beliau harus mendapat jawapan segera kerana permintaan tudungnya semakin meningkat.

Dalam hal ini ada beberapa pilihan untuk Kak Jah. Brother, Juki, Singer dan Merrylock adalah pilihan terbaik. Kesemua mesin adalah buatan Taiwan dan berkualiti tinggi. Mesin-mesin ini mempunyai fungsi menjahit menggunakan tiga atau empat benang serta berfungsi untuk jahit tepi halus seperti yang Kak Jah inginkan.

Dalam hal ini ada beberapa pilihan untuk Kak Jah, Brother, Juki, Singer dan Merrylock. Kesemuanya adalah buatan Taiwan dan berkualiti tinggi. Daripada empat model di atas, hanya mesin jahit Merrylock sahaja yang dibuat di kilang sendiri, mesin Brother, Juki dan Singer dibuat oleh pengeluar OEM.
Saranan saya kepada Kak Jah adalah seperti berikut.



Merrylock 848DSA



Brother 3034D



Brother 1334D



Singer 14N655



Juki MO50E





Sekian perkongsian daripada saya. Jika puan inginkan keterangan lanjut mengenai mesin-mesin tersebut boleh terus menghubungi saya 


Rosilawati WahidSms/whatsapp : 0123013341


Boleh juga pm saya di Facebook inbox.



Post a Comment

0 Comments