Looking For Anything Specific?

Header Ads

Membeli 1 Dinar Pertama Di Public Gold

Dinar pertama saya beli di Public Gold.

Mengimbau kenangan 8 tahun yang lalu ketika saya memutuskan untuk membeli dinar dengan syarikat Public Gold. Harga 1 dinar masa tu RM798.00 sahaja.




Dari panduan yang jelas di blog Tuan Mohd Zulkifli Shafie saya membuat belian sendiri. 

kenaikan harga emas tidak pernah menunggu kita

 

Beli Emas Dapat Emas

Urusan yang sangat mudah. Emas fizikal saya ambil di cawangan Sunway kerana itu yang paling hampir dengan pejabat saya di USJ Subang Jaya.

Masa berlalu dan kini setelah 8 tahun harga 1 dinar adalah RM1641.00. Kita dapat menyaksikan kenaikan harga emas sekitar 105% dalam tempoh tersebut iaitu anggaran 13% setahun.


Benarlah bahawa emas adalah penyimpan nilai. 1 dinar pada tahun 2016 nilainya masih sama 1 dinar tapi harga untuk memilikinya sudah jauh berbeza. 

Mulakan simpanan emas Tuan Puan hari ini kerana kenaikan harga emas tidak pernah menunggu kita.

Rosilawati Wahid
PG00074485
Active Public Gold Dealer

Post a Comment

0 Comments